Target dan Fokus Lari Atau DALAM PROSES Untuk FOKUS dan CAPAI TARGET

Ala hai.. minggu ni target dan fokus lari...

Patutnya dapat dah satu paper....

Kecewa dengan supervisor ja sebenarnya...

Aku tak tahu dia nak apa... aku macam tak mampu fokus ... at least untuk bagi commitment...
sebab dalam hati aku giler nak buat bisnes...

Tapi sebab lari fokus nilah aku akan cari balik fokus aku... mungkin connection aku dengan DIA juga terputus-putus... intu yang jadi preses mencari fokus tue slowww....

Kawan aku pulak, Alhamdulillah support aku daripada belakang bagi paper dia letak nama aku dengan kawan aku tempat aku kerja...


Sambil hilang fokus ni agen hartanah aku masej... rumah yang mana yang aku kata nak tue?

Yang best sebab dia xbagi aku harga untuk dia charge aku next rumah aku nak beli. RM 2000 hanya untuk bit dan  permohonan Loan untuk satu bank ja hantar, aku rasa perkhidmatan dan harga yang dia bagi agak tinggi dan tidak berbaloi2x... juga untuk aku yang xberapa nak bagi duit kat dia.

Dia rupanya jenis suka kauntim... aku manalah tahu kauntim tuh bagi duit bawah meja.. jadi aku setujukan aja... Yang untuk next rumah aku tak nak kauntim ... kalau itu rezeki aku Alhamdulillah.. klo tak maksudnya redholah.. sebab itu bukan yang terbaik untuk kita...

Kauntim tue rupanya rasuah... erm biar lah susah... asal pelaburan yang aku buat ni bersih dan tulus... biarlah mahal sedikit... biarlah bank untung yang penting... aku yang jujur pada diri sendiri... dan pengharapan aku yang Allah pemberi rezeki itu makin kuat...

Aku sebenarnya macam dah lari nak buat bisnes sepenuh masa... tapi kenapa aku masih xbuat ... sebab aku TAKUT pada risiko yang bakal aku hadap...

Banyak benda yang terpaksa aku hadap sebab aku ini pandai buat duit dengan bekerja dan dengan skill mengajar ja... skit2x skill marketing masa kerja sebagai gostwriter kat company kecik... menjual tue boleh... tapi xberapa power....

Dr Azizan pesan.. jangan berenti kerja terus kalau kita belum siap... aku tengah siapkan based untuk berenti kerja... time ni aku rasa agak mencabar... sebab hampir semua benda aku kena tahu dan buat... ... dan sebenarnya kesibukkan inilah yang menyebabkan aku rasa nak berenti dan fokus satu-satu benda... tapi kalau aku korbankan perkerjaan ku hilanglah source income aku...

Bila hilang aku takut jadi Seft-employed yang mana masih di quadrant kiri ... terperangkap  dalam "Rat-Race".... At least dengan gaji aku.. aku boleh beli rumah untuk sewa dan buat loan... Aku cuba nak apply sepenuhnya apa yang aku baca daripada buku rich dad, poor dan ... & Cash flow quadrant... aku mahu keluar daripada "Rat-Race" ini.... berpusing2x mengkayakan orang lain...

Aku harap aku mampu bertahan ... membina tapak kebebasan kewangan kepada diri ku dan family ku...


Aku harap sangat nanti, aku duk rumah ka, tidur ka... aku dapat duit...

Dulu aku tak terfikir pun benda ni...

Tapi sekarang aku akui benda ni benar2x boleh buat pada yang percaya..

Lagi awesome ... system bisnes yang kita boleh pilih... nak HALAL ka atau nak HARAM...


Duit itu IDEA, dan Idea itu Duit... akhirnya duit itu akan bekerja keras untuk kita dan secara automatik berkembang dan membiak2x saluran pengalirannya...


p/s: Baru lepas submit paper conference yang daku sudah tidak beberapa willing sangat nak...
Tapi bila teringat orang yang berjaya, apabila dia buat sesuatu dia akan habiskan dan buat bersungguh2x... itu juga penting... inshaAllah ini juga akan menjadi salah satu saluran yang besar yang menjana aliran masuk duit yang bekerja keras untuk ku..


SHARE ON:

Hii, I'm a freelance gostwritter. Setup this blog hanya untuk perkongsian informasi, luahan perasaan dan bebelan kosong semata-mata. Boleh komen kat bawah ye for any feedback (",). Chill!

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment