1. Dijangkan dan dinanti-nanti- bukan mengejut
2. Personal- khusus mengikut segmen pelanggan
3. Relaven - Bukan tiada kaitan dengan yang diizinkan
Dalam dunia sekarang yang sangat sibuk, Interruption Marketing menjadi tidak berkesan lagi bagi menjual. Adalah lebih baik untuk mendapatkan keizinan pelanggan sebelum mula memasarkan kepada mereka.
Apabila pemasar sudah mendapat keizinan pelanggan, mesej daripada Pemasar sudah dijangka oleh
pelanggan. Pelanggan tidak merasa mesej daripada pemasar datang tanpa diundang. Mesej daripada
Pemasar juga lebih peribadi dengan ditujukan terus kepada pelanggan berserta maklumat yang relevan.
Secara amnya, mesej secara Permission Marketing akan diterima oleh pelanggan dalam keadaan mental dan emosi yang lebih baik. Ini memudahkan pelanggan menerima maklumat yang disampaikan oleh pemasar dan menjaga hubungan baik antara kedua-dua pihak.
0 comments:
Post a Comment