Diuji Dengan Duit Berkepok-Kepok: Apalah Erti Duit Banyak Fikiran Berserabut

Allah...

Aku hari ini diuji duit berkepuk-kepuk...
Gaji dapat RM 4 ribu lebih, Alaun sambung belajar RM 2 ribu lebih kurang... RM 900 pula alaun daripada KPT... Kerja pun tak banyak.. tak stress... flexi hours... Allah...

Nikmat Tuhanmu yang manakah yang  kamu dustakan dan masih xbersyukur... Allah...




Cukup banyak untuk aku berbanding sebelum ni... Kalau sebelum ini tiada apa yang berlebih...

Apa yang berlaku kepada ku?

Aku gila beli rumah lelong...

Rupanya banyak menjauhkan aku pada Pencipta ku...

Sebab dalam setahun semua benda nak buat...

Banyak risiko RUMAH LELONG yang aku tak tahu...

Risiko yang tidak dicerikan oleh ajen2x rumah lelong...

Bila aku pikir balik... banyak benda tak lancar sebab keberkhatan itu hilang... kebahagian dan ketenangan juga lenyap...

Jika jasad sakit maka selera makan ditarik... jika iman sakit maka hilang selera nak beribadat...  Allah... Ampunkan aku...

Ya Allah kembalikan aku pada kerberkhatan masa dahulu... keberkhatan duit ...


Kebahagiaan dan ketenagan dulu...

YaAllah.. bagi lah kami Kekayaan yang diberkhati... Kebahagiaan ... Masa yang lapang dan ketenangan .... Masukkan kami dalam golongan yang bersyukur dengan anugerah ini... Allah...  sesungguhnya golongan ini adalah golongan yang sedikit....







SHARE ON:

Hii, I'm a freelance gostwritter. Setup this blog hanya untuk perkongsian informasi, luahan perasaan dan bebelan kosong semata-mata. Boleh komen kat bawah ye for any feedback (",). Chill!

1 comments: