Cara Betul dan Tips Dapatkan Income Menerusi 8Share dan ChurpChurp

Yang panas dan menjadi isu adalah kerana cara yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu yang dianggap kurang telus dan memaksa. Boleh sahaja anda selitkan iklan-iklan tersebut asalkan jangan memperdaya atau menunjukkan bahawa kaedah itu seperti memaksa untuk klik. Ia seharusnya berlaku secara sukarela dan semulajadi.


Sebagai contoh, lihat perbedaan antara kedua ini:

  1. Join segmen ini dengan perlu klik iklan berikut: Klik Iklan 1, Klik Iklan 2
  2. Dah join segmen, meh lihat promo iklan ini: Jom Lihat Harga Kereta Proton Terbaru Suprima S dan Kontes oleh Digi Menang Hadiah Wang Tunai

Nampak tak perbezaan yang ada dalam dua cara di atas tersebut. Ini dinamakan telus, kerana anda memberitahu pengunjung, pembaca blog anda mengenai apa yang anda kongsikan. Jika mereka berminat, mereka akan klik dan berikan ganjaran 20 sen yang patut anda terima menerusi perkongsian informasi.




Cara 1, anda buta-buta suruh pembaca klik iklan tersebut tanpa fikir samada mereka mahu atau tidak mahu lihat, sebaliknya dengan cara 2 ... anda dah beritahu awal-awal apa yang bakal mereka akan lihat.

Tatacara di atas sama terpakai apabila anda kongsikan iklan tersebut di laman sosial seperti Facebook mahupun Twitter.

Contoh Kongsi Iklan 8Share dan ChurpChurp

Mari lihat apa yang saya lakukan kongsi iklan +8Share di Facebook Fanpage saya yang ada jumlah LIKE tak seberapa itu. 


Iklan 8Share dikongsi dengan guna #Promo - tunjukkan pada orang bahawa ia merupakan satu iklan. Dengan guna ayat sendiri, saya cuba mendapatkan perhatian rakan-rakan dalam Facebook untuk klik iklan tersebut bagi menghasilkan ganjaran tunai seperti di bawah ini (sila lihat tarikh 20 Ogos 2013) jika anda ingin pengesahan.

Tips Dapatkan Income 8Share dan ChurpChurp Menerusi Facebook

Nampak kan? Ini cara saya gunakan, tak paksa dan tak mengelirukan sangat. Anda juga boleh cuba gunakan untuk membolehkan perkongsian anda menerima ganjaran yang anda mahukan. Tak susah mana pun, hanya dengan satu butang klik dan kongsi je.

Ada banyak cara dan kaedah mengikut kreativiti anda tanpa perlu anda memperdaya atau membuat penipuan klik iklan 8Share mahupun ChurpChurp. Semuanya boleh dilakukan dengan cara yang baik dan berkesan.

Cara Ini Tidak Akan Buat Anda Jadi Kaya

Ya, mungkin income dijana ini tak seberapa seperti yang saya kongsikan ini, setakat RM100-200 in Sha Allah boleh dapat dalam masa sebulan dua, tapi apaguna dapat sesuatu dengan cara tidak betul sehingga boleh jana income RM300-RM500 dan beli iPhone, iPad, Samsung Galaxy S4 atau Samsung Tab dengan cara yang nanti buat timbangan sebelah kiri lebih berat dari yang kanan?

Saya tak berapa bijak dalam soal nak dapatkan income online ni sebab saya ini hati lurus.

Saya tak kaya dengan income blog - percayalah, kerana itu saya masih letak banyak iklan dalam blog hanya untuk memastikan saya ada cukup dana bagi menghidupkan blog ini.

Oh ya, jika anda seorang blogger atau mungkin seseorang yang mahu jana pendapatan online mudah dengan berkongsi informasi atau sesuatu yang menarik di blog mahupun laman sosial, sila daftar tanpa ragu secara percuma.


Selamat mencuba.

Baca Selengkapnya - Cara Betul dan Tips Dapatkan Income 8Share-ChurpChurp http://www.hasrulhassan.com/2013/08/cara-betul-dan-tips-dapatkan-income.html#ixzz2dEjb59RJ
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike
Follow us: @hasrulhassan on Twitter | bloghasrulhassan on Facebook
Cara Betul dan Tips Dapatkan Income 8Share-ChurpChurp

SHARE ON:

Hii, I'm a freelance gostwritter. Setup this blog hanya untuk perkongsian informasi, luahan perasaan dan bebelan kosong semata-mata. Boleh komen kat bawah ye for any feedback (",). Chill!

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment