Lamanya tak update... Beli rumah lelong, beli kereta, beli emas, buat pinjaman untuk dapatkan cash flow &project tido pun dapat duit 2015, 6 bulan terakhir

Tetiba lama tak menulis...

Betapa sibuknya aku tahun lepas lepas dapat kerja baru..

Dapat sponser...

Dapat beli kereta...

Dapat beli rumah...

Dah orang masuk rumah sewa tue...

Siap bagi deposit walaupun belum siap renovate...

Dapat beli 30g emas...

Rezeki affiliate baru tahu permainannya...

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...

Alhamdulillah...




Tapi sebelum dapat semua benda tue... bapak banyak juga kena hadap dugaan...


Yang paling penting adalah buat pelaburan pada ilmu yang betul...

Tempat yang betul masa yang betul orang yang betul...

Paling aku rasa banyak bantu juga ...

Bila kita cuba merutinkan bacaan al-waqiaah dan yasin selepas subuh..

Solat dhuha...

Susah...


Paling susah bila busy giler...

Tapi kalau mampu juga kuatkan hati cari masa, mendahuluinya...

Maka result hari itu agak smooth walaupun terlampau banyak beban kerja dan tugas.


Kena gagahkan jua... kalau diri sendiri tak mampu nak lawan itu paling teruk...

Ada juga jadi pada aku gitu... tapi hari-hari tue biasanya xbanyak benda yang best... yang worse adalah...

Kadang2x bercampur... sampai terkena tahi burung berak pun pernah... hanya gara-gara jalan bawah pokok yang rendang... dasat sungguh rasa time tue... masa tu kat shah alam... Bila dah perasan dan berbau pelik ... aku cari tempat untuk bersihkan...

Yang paling best aku g basuh kat Mc D... huhaaa....
Dah lah xramai sangat orang time tue... boleh tak aku buat tahu ja selamber badak masuk bersih kan...
huhaa...
Tapi hari tue jugak sebenarnya aku baru lepas balik tabung haji ambil duit RM500 wat modal sebab semua duit tgh berpusing untuk pelaburan ribu2...
Aku agak seddih bila tengok pakcik melayu ni dengan mak ayah dia yang dah tak larat sebenarnya... ambil duit berkepuk2x dalam tabung haji... kesian.. aku rasa... macam nak buat modal niaga.... tapi aku kuat rasa duit tue akan terbakar... muram durja juga mak ayahnya xterkata apa... sanyangkan anak...

Time tue aku terikan pasan cikgu biologi aku time sekolah, "Harta mak ayah ni xperlulah nak berebut dan nak begaduh sakan untuk dapatkan... yang penting klo anak tue betul didikannya... harta yang diwarisi akan membiak-biak... tapi klo harta yg diwarisi makin sedikit itu memang xberguna...."


Dalam banyak2 pesanan pesanan itu paling terkesan untuk aku, masa tue dia citer suami dia pegang RM100, 000... ramai berebut nak duit tue..

so xperlulah berebut-rebut... kalau kita faham bagaimana duit itu bekerja dan mengalir kat poket kita... just cool... duit itu akan masuk poket kita seperti magnet....


apapun... time tue patutnya aku jumpa supervisor aku... tapi tetiba pula dia perlu uruskan kontrak dia yang dah abis tanpa sebarang tawaran baru... kesian kat dia... dan lagi teruk aku... hopefully dapat siap seperti yang diperuntukkan kerajaan...

Banyak lagi aku nak citer sebenarnya...

nak citer macam mana beli rumah lelong ...

Macam mana buat pinjaman

Macam mana rasa best dah dapat penyewa sebelum kena banyar kat bank...

banyak benda aku bertindak lebih skit bila baca buku rich dad poor dad...

Apa yang aku hadap sebelum ini amat membantu ku hari ini..

Lepas dapat satu paper untuk publish.. aku nak beli sebijik lagi rumah untuk buat sewa.... tapi nak pakai kaedah ar rahnu pulak... will see..

Harap dapat berkongsi panjang disini lagi

SHARE ON:

Hii, I'm a freelance gostwritter. Setup this blog hanya untuk perkongsian informasi, luahan perasaan dan bebelan kosong semata-mata. Boleh komen kat bawah ye for any feedback (",). Chill!

    Blogger Comment

0 comments:

Post a Comment